Тести для майбутніх першокласників
Мотиваційна готовність дитини до навчання
- Ти вже підріс і восени підеш не в дитячий садок а до школи. Ти хочеш ходити до школи? Чому?
- Де, на твою думку, цікавіше, у школі чи в дитячому садку? Чому?
- Чим займаються у школі діти? Що ти знаєш про школу?
- Кого в школі вважають хорошим учнем? А кого - ні?
- Що тобі подобається робити у вільну хвилину? Чи відвідуєш ти якусь спортивну секцію, гурток, малюєш, вирізаєш?
- Ти йдеш до школи і по дорозі зустрічаєш своїх друзів. Вони тобі пропонують погратися. Що ти вибереш: підеш до школи чи пограєшся з друзями?
Розумова готовність. Поняття про навколишній світ.
- Назви своє прізвище, ім’я, по-батькові.
- Скільки тобі років? Коли твій день народження?
- Назви членів своєї родини.
- Чи читають тобі батьки казки? Чи граєш ти з ними в ігри? Які саме?
- Як звати твою маму? Тата?
- На якій планеті ти живеш?
- В якій країні ти живеш?
- Назви адресу за якою ти живеш?
- Яких ти знаєш свійських тварин? Птахів?
10. Назви диких тварин.
11. Які тварини взимку сплять? (ведмідь, їжак, білка, борсук)
12. Яких ти знаєш зимуючих птахів? Перелітних?
13. Чим свійські тварини відрізняються від диких тварин?
14. Чим зимуючі птахи відрізняються від перелітних?
15. Чим пташка відрізняється від тварини?
16. Чим місто відрізняється від села?
Розумова готовність. Узагальнення.
1. Назви одним словом.
Буряк, цибуля, морква, часник – (овочі).
Плаття, куртка,сорочка, спідниця – (одяг).
Стіл, шафа, крісло, стілець, диван – (меблі).
Трамвай, поїзд, автобус, метро – (транспорт).
Понеділок, середа, четвер, - (дні тижня).
Січень, березень, червень – (місяці).
Мама, брат, сестра, бабуся – (родина, сім’я).
Оса, комар, муха, метелик – (комахи).
Ткаченко, Франко, Солоданюк – (прізвища).
Полуниця, малина, смородина – (ягоди).
2. Скороти речення.
До нас на подвір’я прилетіли ворона, сорока, ластівка, горобець.
(До нас на подвір’я прилетіли птахи.)
На городі росте морква, гарбуз, цибуля, редиска.
(На городі ростуть овочі.)
У кімнаті є крісло, диван, стілець, ліжко.
(У кімнаті є меблі.)
У зоопарку ми бачили бегемота, тигра, мавпочок та жирафів.
(У зоопарку ми бачили екзотичних тварин.)
Діти біля школи посадили калину, бузок, жасмин, барбарис.
(Діти біля школи посадили кущі.)
У мами в шафі є пальто, шуба, спідниця, сукня.
(У мами в шафі є одяг.)
Розумова готовність. Знайди зайве
Озеро, море, калюжа, океан, ставок. (калюжа)
Зелений, жовтий світлий, білий, червоний. (світлий)
Артем, Коля, Сергій, Наталка, Олексій, Діма. (Наталка)
Щука, карась, черепаха, сом, окунь. (черепаха)
Мама. Тато, син, сестра, гість, бабуся. (гість)
Жовтий, блакитний, білий, темний, синій. (темний)
Встанови закономірність
Намалюй 4 геометричні фігури так, щоб у кожному рядку вони розташовувалися по-різному.
Пізнавальна активність. Просторове уявлення
1 Поняття «праворуч, ліворуч, вгорі, внизу».
Завдання за малюнком.
Покажи в зошиті лівий верхній кут, правий нижній кут, середину зошита, лівий нижній кут, правий нижній кут.
2 Поняття «схожі».
Завдання з геометричним матеріалом.
Що в кімнаті схоже на прямокутник, круг, трикутник?
3 Поняття «однакові».
Які предмети в кімнаті ми можемо вважати однаковими?
4 Поняття «під, над, поруч, за, на, у, з-за, з».
Завдання за малюнком.
5 Поняття «попереду, позаду, поряд, після, перед».
Завдання з геометричними фігурами вишикуваними в рядок.
Пізнавальна активність. Пошук логічних зв’язків.
Чим буде? Ким буде?
- зерно пшениці - дівчинка
- аркуш паперу - цуценя
- дошка - яйце
- цеглина - ікринка
- тканина - гусеня
2 Послухай пари слів. Спробуй сам знайти пару.
небо-місяць хмара- дощ
собака- … заєць - …
килим - … квіти - …
жаба - … відро - …
3 Як ти розумієш речення?
- Дівчинка збирає листочки. Листочки, зібрані дівчинкою.
- Їжачок збирає груші. Груші, зібрані їжачком.
4 Закінчи речення.
Весною квіти… Літом квіти …
Восени земля вкрита … Взимку земля вкрита …
Оля пішла в кіно, хоча… Мишко почав їсти суп, але …
Катя посадила сестру на санки і … Діти взяли кошики для грибів, та раптом …
Якщо взимку сильний мороз, то … Хлопчик захворів, тому, що …
5 Встав речення пропущені слова.
Увечері мама … з роботи.
Вдома вона готує смачну … для всієї сім’ї.
Всі їй … прибирати і … посуд.
Тільки кішка Мурка … на дивані.
Зробивши …, сім’я відпочиває.
Пам'ять. Зорова пам'ять.
1 Розглянь малюнок. Спробуй запам’ятати всі предмети, що там зображені. (Малюнок повинен містити не менше 6 зображень).
2 Подивись на таблицю, запам’ятай пари картинок. (демонструємо таблицю 10-15 сек.). Тепер намалюй фігурки, що були зображені напроти кожного малюнка.
Вербальна пам'ять.
1) Пам'ять на числа.
5, 1, 3 – повтори.
6, 4, 8, 1 – повтори.
2, 7, 5, 3, 6 – повтори.
2) Запам’ятай та повтори слова.
Конверт, зима, будинок, книги, стілець, ведмідь, вікно, горобець, ліс, ранок. (дитина повинна запам’ятати не менше 6 слів).
3) Запам’ятай та повтори фрази.
У саду виросли гарні троянди.
Оленка прочитала цікаву книжку.
Мама купила Петі нову машинку.
У Надійки вдома є котик Мурчик та песик Гай.
4) З прочитаних слів назви тільки взуття.
Цвях, колесо, машина, черевики, трактор, чоботи, кросівки, молоток, туфлі, кошик, босоніжки, тапочки.
5) Запам’ятай і повтори словосполучення.
Червоне яблуко, синя куля, біла серветка, запашна троянда, похмуре небо.
Кмітливість дитини.
1 Послухай завдання і дай відповідь на питання.
- Хто вищий?
Петро вищий за Дмитра. Дмитро нижчий за Петра. (Петро)
- Що важче?
Груша важча за яблуко, а яблуко важче за персик. (Груша)
- Хто прокидається раніше?
Уранці у нашій родині тато прокидається після бабусі. Бабуся прокидається після мами, а я – піднімаюся після тата. (Мама).
- Хто бігає швидше всіх, а хто повільніше?
Хлопчики бігали наввипередки. Сашко прибіг швидше за Миколку. Миколка швидше за Петрика. (Швидше – Сашко, повільніше - Петрик).
- Яку рибу спіймано раніше, а яку пізніше?
Рибалка спіймав окуня, йоржа і щуку. Щуку він спіймав раніше ніж окуня, а йоржа – пізніше, ніж окуня. (Раніше – щуку, пізніше - йоржа).
Увага дитини.
1 Гра «Повтори рухи».
На слово «небо» - підніми руки вгору.
На слово «вода» - руки поперед себе.
На слово «земля» - руки вниз.
На слово «вогонь» - кругові рухи руками .
2 Послухай слова. Яке слово вжито частіше за інші?
Стіл, будинок, ліс книга, м’яч, літо, колесо, квітка, олівець, будинок, ключ, мураха, кораблик, груша, синиця, сосна, хмара, будинок, шафа, літак, паркан.
3 Виконай таке завдання.
Якщо почуєш назву квітки – плесни в долоні, якщо почуєш назву птаха – помахай руками, якщо почуєш назву дерева – поклади руки на коліна.
(Перш ніж починати завдання з’ясуйте чи всі назви вжиті в завданні відомі дитині.)
Дятел, ромашка, береза, тюльпан, горобець, осика, сова, кульбаба, волошка, голуб, тополя, гвоздика, дуб, ялина, ластівка, троянда, сосна, пролісок, лелека, волошка, пальма, чапля.
tvoedelo.io.ua/s750370/testi_dlya_vstupu_v_pershiy_klas_priblizni